Een retourzending uitvoeren

Alle bestellingen die tussen 1 november 2025 en 31 december 2025 worden geplaatst, kunnen gratis worden geretourneerd (onder bepaalde voorwaarden) voor een terugbetaling tot 31 januari 2026.

PAUL MARIUS accepteert de retourzending van uw bestelling voor terugbetaling binnen een termijn van 30 werkdagen vanaf de leveringsdatum van uw bestelling. Retourzendingen zijn gratis voor in aanmerking komende bestellingen.

Voorwaarden om in aanmerking te komen voor gratis retournering

Gratis retournering geldt alleen voor bestellingen :

  • die zijn geplaatst op een van onze PAUL MARIUS-websites,

  • verzonden via Colissimo Frankrijk of de Europese Unie, en die niet al op eigen kosten zijn geretourneerd.

Bestellingen die niet aan deze criteria voldoen, komen niet in aanmerking voor gratis retournering.

Landen van de Europese Unie die in aanmerking komen voor gratis retourzendingen :

Duitsland, Oostenrijk, België, Kroatië, Denemarken, Spanje (met uitzondering van specifieke gebieden), Estland, Finland, Frankrijk (met uitzondering van specifieke gebieden), Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal (met uitzondering van specifieke gebieden), Ierland, Tsjechië, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden.

Niet in aanmerking komende landen : Bulgarije, Cyprus.

Bestellingen die naar een niet-subsidiabel land of buiten het Colissimo Frankrijk/EU-gebied worden verzonden, komen niet in aanmerking voor gratis retournering.

Retourvoorwaarden

In geval van retournering van een tas of ander accessoire :

Het geretourneerde product moet in nieuwstaat verkeren, identiek aan de staat waarin het werd uitgepakt, en voorzien zijn van alle labels.
Het product moet ook in dezelfde staat worden teruggestuurd als bij ontvangst: de schouderriem moet zorgvuldig in de tas worden opgeborgen en de tas moet in de beschermhoes worden verpakt.
Als het geretourneerde product sporen van gebruik vertoont, wordt het op kosten van de koper teruggestuurd.

In het geval van een retourzending van sneakers :

Deze mogen niet gedragen zijn.
Ze moeten worden teruggestuurd in de originele schoenendoos, met de veters en het beveiligingslabel dat aan de veters is bevestigd. Anders wordt de retourzending geweigerd.
Retourzendingen zijn gratis voor in aanmerking komende bestellingen.

Bijzondere voorwaarden :

Wij nemen slechts één retourzending per bestelling voor onze rekening. Als u meerdere retourzendingen voor dezelfde bestelling wilt doen, zijn deze voor uw rekening.

 

Let op : als u uw volledige bestelling wilt retourneren, waarvoor u een gratis artikel hebt ontvangen, moet dit artikel samen met de bestelling worden geretourneerd.

 

Retourprocedure 

  • Retouraanvragen kunnen alleen via uw klantenaccount worden gedaan.

  • Retourzendingen zijn gratis voor in aanmerking komende bestellingen.

  • De retourzending moet worden gedaan met behulp van het voorafbetaalde etiket dat in uw pakket is bijgevoegd.

  • Het is niet mogelijk om een bestelling die op de website www.paulmarius.nl is geplaatst, in de winkel te laten terugbetalen.

 

Retouraanvraag & terugbetaling

Om een retourzending aan te vragen, gaat u naar uw klantaccount “Mijn account” en vervolgens naar het tabblad “Mijn bestellingen”. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Retourneren’. Klik vervolgens op het artikel of de artikelen die u wilt retourneren. Vul voor elk artikel het aantal, de reden en de staat van het artikel in en klik vervolgens op “terugbetaling” om de retourzending te verwerken.

Als u een beschadigd product wilt retourneren, verzoeken wij u uw aanvraag te richten aan onze klantenservice via ons contactformulier. Om onze teams in staat te stellen de beste oplossing voor uw geschil te vinden, verzoeken wij u bij uw aanvraag een zo gedetailleerd mogelijk bericht en foto's van goede kwaliteit te voegen.

Voor elke retourverzoek ontvangt u een e-mail met een overzicht en uw retournummer. Uw pakket moet worden teruggestuurd met behulp van het meegeleverde voorafbetaalde Colissimo-etiket, waarop u met de hand uw retournummer moet vermelden.


Let op :

  • Pakketten die worden verzonden voordat het retourverzoek door onze teams is gevalideerd, worden niet geaccepteerd.

  • Het retouradres is niet toegankelijk voor het publiek. Er worden geen persoonlijk afgegeven pakketten geaccepteerd.

  • De terugbetaling vindt plaats na ontvangst en goedkeuring van de retourzending.

  • De verwerkingstijd voor de terugbetaling bedraagt 10 werkdagen.

  • De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als die welke door de koper is gebruikt (creditcard, PayPal, Apple Pay, Google Pay).

Aftersalesaanvraag & toepassing van uw garantie

De accessoires en lederen tassen van PAUL MARIUS vallen onder een garantie.

In het kader van een retourzending onder de garantie van PAUL MARIUS verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail via ons contactformulier. Wij raden u aan foto's van goede kwaliteit bij uw bericht te voegen, zodat onze teams uw aanvraag zo snel mogelijk kunnen behandelen.



Zoekmachine aangedreven door ElasticSuite