Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens

Wat is het doel van ons gegevensbeschermingsbeleid?

Ons bedrijf FPPM International wil u eraan herinneren dat het zich ertoe verbindt het vertrouwen dat u in ons stelt te respecteren en de geldende regelgeving in Frankrijk en de Europese Unie inzake de bescherming van persoonsgegevens en de eerbiediging van uw privacy toe te passen, in overeenstemming met de Franse wet 78-17 van 6 januari 1978, zoals gewijzigd, betreffende informatica, bestanden en vrijheden en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 (hierna “AVG” genoemd).

Dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens heeft tot doel u te informeren over de voorwaarden waaronder FPPM International, in haar hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke, uw persoonsgegevens verwerkt. Het vormt een aanvulling op de informatie die u wordt verstrekt wanneer u ons uw gegevens verstrekt in de winkel en/of door het invullen van een formulier, bijvoorbeeld bij het aanmaken van een klantaccount op onze website www.paulmarius.nl of rechtstreeks in de winkel.

Dit beleid is van toepassing op gegevens die in de winkel, per post of per telefoon worden verzameld wanneer u contact opneemt met onze klantenservice, en wanneer u onze website gebruikt. Het betreft regels met betrekking tot de persoonsgegevens van al onze klanten en prospects, ongeacht het kanaal waarlangs deze gegevens worden verzameld.

Het beleid is voor iedereen permanent toegankelijk via onze website www.paulmarius.nl

Wij raden u aan deze aandachtig te lezen en er regelmatig naar te verwijzen.

Wij raden u aan ons privacybeleid regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele updates. Wij raden u ook aan de pagina “privacyregels en gebruiksvoorwaarden van Google” te raadplegen.

Welke gegevens worden verwerkt?

Wij kunnen de volgende categorieën persoonsgegevens verwerken:

  • Gegevens met betrekking tot uw identiteit: aanspreektitel, naam, voornaam, geboortedatum...
  • Contactgegevens: postadres, telefoonnummer, e-mailadres...
  • Financiële gegevens: informatie over betaalmethoden...
  • Commerciële gegevens: klantnummer, aankoopgeschiedenis, informatie over uw klantenaccount...
  • Technische gegevens: verbindingsgegevens, browsegeschiedenis, login en wachtwoord voor uw klantenaccount...

Bij het verzamelen van uw gegevens wordt u meegedeeld of het verstrekken ervan verplicht of facultatief is. Als u informatie die als verplicht is aangemerkt niet verstrekt, kunnen wij uw verzoek niet uitvoeren. Uw afleveradres is bijvoorbeeld nodig om uw bestelling te kunnen afleveren. De facultatieve gegevens die u ons verstrekt, stellen ons in staat om u beter te leren kennen en onze diensten en communicatie ten behoeve van u te verbeteren.

 

Waarom verwerken wij uw gegevens?

Voor elke verwerking verzamelen en gebruiken we alleen gegevens die relevant en noodzakelijk zijn voor het doel waarvoor we ze opvragen:

  • Uitvoering van een overeenkomst met u: uw bestellingen registreren en uitvoeren, u de diensten leveren waarop u zich hebt geabonneerd, uw verzoeken en klachten behandelen, de dienst na verkoop verzekeren
  • Legitieme belangen van ons bedrijf: het beheren en verbeteren van de klantrelatie, het verbeteren van uw ervaring bij het gebruik van onze website, het uitvoeren van statistische analyses, het beheren en publiceren van klantbeoordelingen over onze producten, het voorkomen van misbruik en fraude, het informeren van u over nieuwe diensten of wijzigingen op onze websites, en het waarborgen van uw rechten en belangen
  • Direct marketing: op basis van uw uitdrukkelijke toestemming direct marketing uitvoeren en u aanbiedingen doen die zijn afgestemd op uw behoeften, u communicatie en commerciële aanbiedingen sturen, reclamespelletjes en -wedstrijden organiseren, tevredenheidsenquêtes uitvoeren
  • Uw gegevens worden ook gebruikt om ons in staat te stellen te voldoen aan onze wettelijke of reglementaire verplichtingen

De duur van de verwerking van uw persoonsgegevens hangt af van het doel waarvoor ze worden gebruikt:

  • Uitvoering van een overeenkomst: gedurende de hele looptijd van de overeenkomst en tot het einde van de verjaringstermijn die van toepassing is op civiele en commerciële vorderingen (momenteel 5 jaar)
  • Gerechtvaardigde belangen van de onderneming: gedurende een periode van 3 jaar vanaf het moment van verzameling
  • Direct marketing: gedurende de hele periode van uw toestemming

 

Wilt u commerciële aanbiedingen ontvangen?

Met inachtneming van de keuzes die u hebt gemaakt, kunnen wij uw contactgegevens gebruiken om u commerciële aanbiedingen te sturen, met name via e-mail of post.

Aanbiedingen per e-mail:

Als u ons uw gegevens hebt verstrekt bij het plaatsen van een bestelling of het aanmaken van een klantaccount en u daarvoor toestemming hebt gegeven, kunnen wij u aanbiedingen voor onze producten en diensten sturen.

U kunt zich te allen tijde kosteloos afmelden voor het ontvangen van deze aanbiedingen door op de afmeldlink in elke e-mail te klikken, door naar uw klantenaccount op onze website te gaan of door contact op te nemen met onze klantenservice.

Aanbiedingen per post:

Met uw toestemming kunnen wij u commerciële communicatie per post sturen om u aanbiedingen voor onze producten en diensten te doen. U kunt zich te allen tijde kosteloos afmelden voor het ontvangen van deze aanbiedingen door naar uw klantenaccount op onze website te gaan of door contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Voor wie zijn uw gegevens bestemd?

De ontvangers van de persoonsgegevens zijn, in het kader van de hierboven vermelde doeleinden: het bevoegde personeel van FPPM International en dienstverleners die betrokken zijn bij de verwezenlijking van de hierboven beschreven doeleinden.

De gegevens kunnen ook worden doorgegeven aan de bevoegde autoriteiten, op hun verzoek, of om te voldoen aan andere wettelijke verplichtingen.

 

Hoe zorgen wij voor de veiligheid van uw gegevens?

Wij verbinden ons ertoe de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen door passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om verlies, onopzettelijke vernietiging, misbruik en ongeoorloofde toegang te voorkomen.

 

Wat zijn uw rechten?

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving beschikt u over verschillende rechten die u te allen tijde kunt uitoefenen:

  • U hebt recht op toegang, recht op rectificatie, recht op verwijdering van uw gegevens en recht om de overdraagbaarheid van de gegevens die u ons hebt verstrekt te vragen
  • U hebt het recht om u om legitieme redenen te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens of om beperking van deze verwerking te vragen; houd er rekening mee dat een beperking van de verwerking ertoe kan leiden dat een contract of dienst niet kan worden uitgevoerd.
  • U hebt ook het recht om te allen tijde en zonder opgave van redenen kosteloos bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketingdoeleinden, evenals tegen profilering wanneer deze voor hetzelfde doel wordt uitgevoerd.

 

Hoe kunt u uw rechten uitoefenen?

Om een van uw rechten uit te oefenen, hoeft u alleen maar contact met ons op te nemen en uw identiteit te bewijzen:

  • Via internet : contactformulier
  • per post: FPPM INTERNATIONAL, Service Client, 91, rue Méridienne, 76100 ROUEN, FRANKRIJK

Wij zullen binnen een maand na ontvangst van uw volledige verzoek reageren op uw verzoek.

Wij verbinden ons ertoe alles in het werk te stellen om uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens te respecteren. Als u echter van mening bent dat deze rechten niet zijn gerespecteerd, kunt u een klacht indienen bij de Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés (CNIL), de toezichthoudende autoriteit die in Frankrijk toeziet op de naleving van de regelgeving inzake de verwerking van persoonsgegevens: www.cnil.fr

Zoekmachine aangedreven door ElasticSuite