ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

Deze verkoopvoorwaarden worden enerzijds gesloten door de vennootschap FPPM INTERNATIONAL met een kapitaal van 100.000 euro (honderdduizend euro), met maatschappelijke zetel te 91 rue Méridienne in Rouen, FRANKRIJK, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van ROUEN onder nummer 537 749 095, hierna “FPPM INTERNATIONAL”, en anderzijds door elke meerderjarige natuurlijke persoon die bevoegd is om overeenkomsten aan te gaan of elke rechtspersoon (hierna “de Klant” genoemd) die een aankoop wenst te doen via de website www.paulmarius.nl (hierna “de Website” genoemd). FPPM INTERNATIONAL bezit de exclusieve exploitatierechten van de Franse en Europese merken “PAUL MARIUS”.

Onderwerp

Deze algemene verkoopvoorwaarden hebben tot doel de contractuele relaties tussen FPPM INTERNATIONAL en de Klant te definiëren, evenals de voorwaarden die van toepassing zijn op elke aankoop via de Website, ongeacht of de Klant een professional of een particuliere consument is. De aankoop van een goed of een dienst via de Website impliceert dat de Klant deze algemene verkoopvoorwaarden zonder voorbehoud aanvaardt. Deze algemene verkoopvoorwaarden hebben voorrang op alle andere algemene of bijzondere voorwaarden die niet uitdrukkelijk door FPPM INTERNATIONAL zijn goedgekeurd. FPPM INTERNATIONAL behoudt zich het recht voor om haar algemene verkoopvoorwaarden te allen tijde te wijzigen. In dat geval zijn de algemene verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn op de verkoop van een product of dienst, de voorwaarden die op het moment van de bevestiging van de bestelling door de Klant online op de Website zijn gepubliceerd.

Kenmerken van de aangeboden goederen en diensten

De producten en diensten die door FPPM INTERNATIONAL op de Website te koop worden aangeboden, zijn die welke in de op de Website gepubliceerde catalogus staan vermeld. Deze producten en diensten zijn te koop zolang ze op de website worden weergegeven, binnen de grenzen van de beschikbare voorraad. De aangeboden producten zijn in overeenstemming met de geldende Franse wetgeving en de in Frankrijk geldende normen. Indien een artikel na het plaatsen van de bestelling niet beschikbaar blijkt te zijn, zal FPPM INTERNATIONAL de Klant hiervan zo snel mogelijk per e-mail of telefoon op de hoogte stellen en de Klant het volgende voorstellen:

  • een omruiling voor een ander artikel van dezelfde waarde
  • een gedeeltelijke annulering van de bestelling
  • een volledige annulering van de bestelling.

Elk product gaat vergezeld van een door FPPM INTERNATIONAL opgestelde beschrijving van de belangrijkste kenmerken. De foto's in de catalogus zijn zo getrouw mogelijk, maar kunnen geen perfecte gelijkenis met het aangeboden product garanderen, met name wat betreft de kleuren en/of de nerf van het leer. Deze foto's zijn dus niet contractueel bindend en FPPM INTERNATIONAL behoudt zich het recht voor om ze op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Tarieven

De producten worden gefactureerd op basis van de tarieven die op de Website worden weergegeven op het moment dat de Klant de bestelling bevestigt. FPPM INTERNATIONAL behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, met dien verstande dat de prijs die van toepassing is op de verkoop van een product of dienst de prijs is die op het moment dat de Klant de bestelling bevestigt online op de Website wordt weergegeven.

De prijzen zijn uitgedrukt in euro's, inclusief alle belastingen (voor Frankrijk en de EU-landen). Als de Klant de website bezoekt vanuit een land buiten de EU, worden de prijzen automatisch zonder belastingen weergegeven en gefactureerd. De vermelde prijzen zijn exclusief kosten voor het verwerken van bestellingen, transport en levering. Alle belastingen, heffingen, rechten of andere vergoedingen die moeten worden betaald overeenkomstig de Franse regelgeving of die van een importerend land of een doorvoerland zijn voor rekening van de Klant. Elke wijziging van het btw-tarief wordt impliciet doorberekend in de prijs van de producten, op de datum die is vastgelegd in het desbetreffende uitvoeringsbesluit.

Bestellingen

Inschrijvingsvoorwaarden

Om een bestelling te bevestigen, moet eerst een persoonlijk account worden aangemaakt op de Website. Dit account is bedoeld om de factuur- en leveringsgegevens van de betreffende bestelling en volgende bestellingen op te slaan. De Klant wordt gevraagd een eigen wachtwoord aan te maken voor later gebruik van dit account. Het aanmaken van een account is gratis. De gebruikersnaam en het wachtwoord voor toegang tot de Website zijn vertrouwelijk en mogen niet aan derden worden bekendgemaakt. Na het aanmaken van het account ontvangt de Klant een bevestiging van zijn inschrijving per e-mail.

De Klant kan zijn account op elk moment deactiveren door een e-mail te sturen naar de klantenservice op relationclient @ paulmarius.fr. Na de deactivering van het account staat het de Klant vrij om op elk moment een nieuw account aan te maken.

Bestelproces

De Klant plaatst een bestelling bij FPPM INTERNATIONAL volgens de volgende procedure :

  • De Klant selecteert het product of de producten die hij wil bestellen en de hoeveelheid ervan, en voegt deze vervolgens toe aan zijn winkelmandje door op het tabblad “Toevoegen aan mijn winkelmandje” te klikken.
  • Zodra zijn winkelmandje is samengesteld, klikt de Klant op het tabblad “Bestelling plaatsen”.
  • Als het zijn eerste bestelling betreft, moet de Klant een klantaccount aanmaken door eerst zijn e-mailadres en wachtwoord in te vullen in de rubriek “Ik maak mijn account aan” en deze vervolgens te bevestigen door op de knop “Ik schrijf me in” te klikken. Als hij al een klantaccount heeft, moet hij zijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (tenzij de Klant al in zijn persoonlijke ruimte is)
  • Als het zijn eerste bestelling is, moet de Klant vervolgens de persoonlijke gegevens invullen waarmee hij kan worden geïdentificeerd en zijn bestelling kan worden uitgevoerd (voornaam, achternaam, land, telefoonnummer, mobiel telefoonnummer, e-mailadres, wachtwoord, factuuradres en afleveradres)
  • De klant bevestigt de registratie van zijn persoonlijke gegevens door op het tabblad “Doorgaan naar de volgende stap” te klikken.
  • De klant selecteert vervolgens de gewenste leveringswijze en klikt op het tabblad “Levering bevestigen”.
  • De Klant selecteert zijn betaalmethode uit de volgende opties: creditcard, Google Pay, Apple Pay, PayPal en klikt vervolgens op de knop “Doorgaan naar de volgende stap”.
  • De bestelling wordt vervolgens samengevat, zodat de Klant deze kan controleren en indien nodig corrigeren.
  • De Klant bevestigt zijn bestelling definitief door op het tabblad “Mijn bestelling bevestigen” te klikken, nadat hij uitdrukkelijk akkoord is gegaan met deze algemene verkoopvoorwaarden door het daarvoor bestemde vakje aan te vinken.
  • De Klant wordt vervolgens doorgestuurd naar de website van de bank, waar hij het totale bedrag van zijn bestelling betaalt door zijn creditcardgegevens in te vullen en vervolgens op het tabblad “Betalen” te klikken.

De Klant erkent volledig op de hoogte te zijn van het feit dat zijn akkoord met de inhoud van deze algemene verkoopvoorwaarden geen handgeschreven handtekening vereist, aangezien hij de producten die erin worden voorgesteld online bestelt. Overeenkomstig artikel 1127-2 van het Burgerlijk Wetboek vormt elke online bestelling die door de Klant met een “dubbele klik” wordt ondertekend, een onherroepelijke aanvaarding. De “dubbele klik” in combinatie met de procedure voor authenticatie, onweerlegbaarheid en bescherming van de integriteit van berichten vormt een elektronische handtekening. Deze elektronische handtekening heeft dezelfde waarde als een handgeschreven handtekening tussen de partijen.
De geautomatiseerde registers, die onder redelijke veiligheidsvoorwaarden in de computersystemen van FPPM INTERNATIONAL worden bewaard, worden beschouwd als bewijs van de communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen. De bestelbonnen en facturen worden gearchiveerd op een betrouwbare en duurzame drager die juridisch als bewijs kan worden gebruikt.

De Klant heeft de mogelijkheid om deze algemene verkoopvoorwaarden op te slaan of af te drukken, met dien verstande dat zowel het opslaan als het afdrukken van dit document uitsluitend onder zijn verantwoordelijkheid vallen.

De contractuele informatie wordt weergegeven in het Frans of het Engels, afhankelijk van de door de Klant gekozen taal, en wordt uiterlijk op het moment van levering per e-mail bevestigd.

De Klant is verplicht om de volledigheid en juistheid van de informatie die hij aan FPPM INTERNATIONAL verstrekt te controleren. FPPM INTERNATIONAL kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele invoerfouten en de gevolgen daarvan in termen van vertragingen of fouten bij de levering. In dit verband zijn alle kosten voor het opnieuw verzenden voor rekening van de Klant.

Zodra de bestelling is gevalideerd, wordt deze ter verwerking doorgestuurd naar FPPM INTERNATIONAL. De bestelling van de Klant wordt dan als definitief beschouwd, zodat hij deze niet meer kan wijzigen of annuleren, behalve in de gevallen waarin de wet dit voorschrijft.

FPPM INTERNATIONAL behoudt zich het recht voor om een bestelling van een Klant met wie zij in een geschil verwikkeld is over een eerdere bestelling, niet te accepteren, of indien FPPM INTERNATIONAL redelijkerwijs van mening is dat deze klant deze algemene verkoopvoorwaarden heeft geschonden of zich schuldig heeft gemaakt aan frauduleuze activiteiten, of om enige andere legitieme reden.

Betalingsvoorwaarden

De prijs is verschuldigd bij de bestelling. Alle bestellingen moeten in euro's worden betaald. Om zijn bestelling te betalen, heeft de klant de keuze uit de volgende betaalwijzen:

  • Creditcard: Betalingen met creditcard worden uitgevoerd via het beveiligde 3D SECURE-systeem dat gebruikmaakt van het SSL-protocol (Secure Socket Layer), zodat de verzonden informatie door software wordt versleuteld en geen enkele derde partij deze tijdens het transport over het netwerk kan inzien.
  • Paypal / APPLE PAY / GOOGLE PAY: Deze beveiligde betaalmethode biedt dezelfde garanties als een transactie met een creditcard.

In geval van frauduleus gebruik van zijn creditcard wordt de Klant verzocht FPPM INTERNATIONAL hiervan op de hoogte te stellen zodra hij dit constateert, door de klantenservice te bellen op het telefoonnummer dat vermeld staat in het artikel “Contact” van deze algemene voorwaarden.

FPPM INTERNATIONAL behoudt zich bovendien het recht voor om een bestelling van een klant te weigeren die een eerdere bestelling niet (of slechts gedeeltelijk) heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt. Betalingen worden pas als definitief beschouwd nadat het verschuldigde bedrag volledig is ontvangen. De bestelling wordt pas verwerkt en verzonden nadat de betaalwijze is gecontroleerd en de bankoverschrijving, de autorisatie voor de afschrijving van de creditcard of de Paypal-rekening is ontvangen.

Leveringen

Ordervoorbereiding

De voorbereidingstijd is niet inbegrepen in de leveringstermijn. Zodra een bestelling vóór 23.00 uur is geregistreerd en betaald, wordt deze binnen 24 uur (werkdagen) voorbereid en verzonden. De voorbereidingstermijnen voor bestellingen kunnen in uitzonderlijke gevallen worden verlengd in de volgende gevallen: piekperiodes (bijv. eindejaarsfeesten), tijdelijke voorraadtekorten, overmacht. FPPM INTERNATIONAL verbindt zich ertoe de klant hiervan vooraf op de hoogte te stellen, hetzij per telefoon, hetzij per e-mail.

De leveringen worden uitgevoerd op het adres dat op het bestelformulier is vermeld. FPPM INTERNATIONAL kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele invoerfouten en de gevolgen daarvan in termen van vertragingen of fouten bij de levering. In dit verband zijn alle kosten voor het opnieuw verzenden voor rekening van de klant.

In geval van schade tijdens het transport verzoeken wij de klant de levering bij de vervoerder te weigeren en zijn uitdrukkelijke voorbehouden op de leveringsbon te vermelden. Indien de consument de goederen persoonlijk in ontvangst neemt en de vervoerder niet kan aantonen dat hij de mogelijkheid heeft gehad om de goede staat van de artikelen te controleren, moet het gemotiveerde protest binnen tien dagen bij de vervoerder worden ingediend.

De verzendkosten worden berekend op basis van het opgegeven land van levering. Deze kosten zijn door de Klant verschuldigd bovenop de prijs van de gekochte producten.

Bij niet-betaling van douanekosten of andere belastingen die de klant moet betalen om de levering van zijn bestelling te verzekeren, wordt het pakket teruggestuurd naar het oorspronkelijke verzendadres. Na ontvangst zal FPPM INTERNATIONAL de bij de bestelling gemaakte kosten terugbetalen, overeenkomstig het bedrag van de teruggestuurde artikelen. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke mededeling aan onze diensten behouden wij ons echter het recht voor om de oorspronkelijk door de klant gemaakte verzendkosten niet terug te betalen.

FPPM INTERNATIONAL kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen in de levering of niet-nakoming door toedoen van de consument of in geval van overmacht.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Verzendkosten

Frankrijk, Monaco, Corsica:
5,90 €  Levering zonder handtekening binnen 48 tot 72 uur* (Colissimo) - gratis verzending bij aankopen vanaf 59 euro

België:
€ 5,90  Levering zonder handtekening binnen 2 tot 5 dagen* (Colissimo) - gratis verzending bij aankopen vanaf € 59

Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk:
€ 7,90 Levering met handtekening binnen 2 tot 5 dagen* (Colissimo) - gratis verzending bij aankopen vanaf € 59

Denemarken, Ierland, Polen, Tsjechië, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden:
€ 15,00  Levering met handtekening binnen 3 tot 5 dagen* (Colissimo) - gratis verzending bij aankopen vanaf € 100

Verenigd Koninkrijk en Zwitserland:
€ 15,00  Levering met handtekening binnen 3 tot 5 dagen* (DHL Express) - gratis verzending bij aankopen vanaf € 100

Noord-Amerika:
€ 25,00  Levering met handtekening binnen 3 tot 7 dagen* (DHL Express) - gratis verzending bij aankopen vanaf € 200

Overzeese departementen en gebieden
25 €  Levering met handtekening binnen 3 tot 7 dagen* (DHL Express) - gratis verzending bij aankopen vanaf 200 euro

Overige landen
35 €  Levering met handtekening binnen 3 tot 7 dagen* (DHL Express)

*onder voorbehoud van Colissimo

-----------------------------------------------------------------------------------------

Indien levering onmogelijk is vanwege een onjuist afleveradres of omdat de Klant zijn Bestelling niet heeft afgehaald bij het geselecteerde afhaalpunt, kan er geen nieuwe verzending plaatsvinden en wordt de Klant binnen vijf (5) dagen na ontvangst van de Bestelling door FPPM INTERNATIONAL terugbetaald.

Vertraging bij de levering

Zodra de Klant een vertraging bij de levering constateert, zonder dat FPPM INTERNATIONAL hiervan op de hoogte heeft gesteld, dient hij FPPM INTERNATIONAL hiervan op de hoogte te stellen per e-mail of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, gericht aan de contactgegevens vermeld in het artikel “Contact” van deze algemene voorwaarden. FPPM INTERNATIONAL zal contact opnemen met de vervoerder om een onderzoek in te stellen naar de situatie van het pakket.

Overeenkomstig de bepalingen van artikel L. 216-6 van het Wetboek van Consumentenzaken kan de Klant de verkoopovereenkomst ontbinden door een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen naar de contactgegevens vermeld in het artikel “Contact” van deze algemene voorwaarden of door een schriftelijke mededeling op een andere duurzame drager, indien hij, na FPPM INTERNATIONAL op dezelfde wijze te hebben aangemaand FPPM INTERNATIONAL heeft aangemaand om de levering uit te voeren of het (de) betrokken product(en) of dienst(en) te leveren binnen een redelijke extra termijn, deze laatste dit niet binnen deze termijn heeft gedaan. Overeenkomstig de bepalingen van artikel L. 216-7 van het Wetboek van Consumentenzaken is FPPM INTERNATIONAL verplicht om de Klant alle betaalde bedragen terug te betalen, uiterlijk binnen 14 (VEERTIEN) dagen na de datum waarop de overeenkomst is opgezegd. Het door de Klant betaalde bedrag wordt van rechtswege verhoogd met 10 % indien de terugbetaling uiterlijk dertig dagen na deze termijn plaatsvindt, met 20 % tot zestig dagen en met 50 % daarna.

Retourneren / Terugbetalingen

Overeenkomstig de bepalingen van artikel L.221-18 en volgende van het Wetboek van Consumentenzaken heeft de Klant een herroepingsrecht van 30 (dertig) dagen vanaf de ontvangst van de bestelde producten. Wanneer deze termijn op een zaterdag, zondag of feestdag of vrije dag afloopt, wordt deze verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant binnen de hierboven vermelde termijn zijn beslissing aan FPPM INTERNATIONAL meedelen door middel van een ondubbelzinnige verklaring:

-> Ofwel via de online retourinterface van zijn klantenaccount (rubriek “mijn account” / “mijn bestellingen”: tijdens het retourproces moet de Klant het (de) te retourneren product(en) selecteren. De klant ontvangt een e-mail met een overzicht van de retourzending en een retournummer);

-> Ofwel per e-mail of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het adres van de maatschappelijke zetel van FPPM INTERNATIONAL, volgens de contactgegevens vermeld in het artikel “Contact” van deze algemene verkoopvoorwaarden (de Klant kan hiervoor het herroepingsformulier gebruiken dat op de laatste pagina van deze algemene verkoopvoorwaarden is bijgevoegd, maar dit is niet verplicht).

Als het product of de producten in kwestie een geschenk waren, moet de klant het verzoek tot retournering indienen en niet de ontvanger van het geschenk.

De klant moet de producten ook terugsturen naar het volgende adres:

FPPM INTERNATIONAL / PAUL MARIUS

15 B RUE DU MADRILLET

76300 SOTTEVILLE LÈS ROUEN

FRANKRIJK

De producten moeten worden teruggestuurd samen met een kopie van de betreffende factuur in hun originele verpakking (met uitzondering van niet-essentiële onderdelen van de verpakking en/of onderdelen die moeten worden aangepast om de Klant in staat te stellen de kwaliteit van de betreffende producten visueel te beoordelen), in perfecte staat, zonder sporen of vlekken, met alle accessoires en met behoud van de traceerbaarheid van de producten (etikettering en barcode van FPPM INTERNATIONAL), uiterlijk binnen 14 (VEERTIEN) dagen na de mededeling van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen, overeenkomstig artikel L.221-23 van het Wetboek van Consumentenzaken, waarbij de kosten voor het terugzenden van de producten volledig voor rekening van de Klant blijven. FPPM INTERNATIONAL is bovendien niet verplicht om de extra kosten te vergoeden als de Klant uitdrukkelijk heeft gekozen voor een duurdere leveringswijze dan de standaard leveringswijze die door FPPM INTERNATIONAL wordt aangeboden.

FPPM INTERNATIONAL zal de Klant dan het volledige bedrag dat bij de bestelling is betaald, terugbetalen binnen een termijn van maximaal 14 (VEERTIEN) kalenderdagen na de datum waarop het op de hoogte is gesteld van het besluit van de Klant om zich te herroepen. FPPM INTERNATIONAL kan de terugbetaling echter uitstellen totdat de producten zijn terugontvangen of totdat de Klant een bewijs van verzending van deze producten heeft verstrekt, waarbij de datum van het eerste van deze feiten als uitgangspunt wordt genomen.

Daarna worden de verschuldigde bedragen van rechtswege verhoogd met de wettelijke rentevoet indien de terugbetaling uiterlijk 10 (TIEN) dagen na het verstrijken van de hierboven vastgestelde termijnen plaatsvindt, met 5% indien de vertraging tussen 10 (TIEN) en 20 (TWINTIG) dagen bedraagt, met 10% indien de vertraging tussen 20 (TWINTIG) en 30 (DERTIG) dagen, met 20% indien de vertraging tussen 30 (DERTIG) en 60 (ZESTIG) dagen ligt, met 50% tussen 60 (ZESTIG) en 90 (GEENIGENT) dagen en vijf extra punten per nieuwe maand vertraging tot de prijs van het product, en vervolgens de wettelijke rentevoet.

FPPM INTERNATIONAL zal deze terugbetaling uitvoeren door middel van een creditering op de creditcard van de Klant, tenzij de Klant uitdrukkelijk akkoord gaat met een ander betaalmiddel en voor zover de terugbetaling geen kosten voor de Klant met zich meebrengt.

Als niet aan de voorwaarden voor het retourneren van producten wordt voldaan, kan FPPM INTERNATIONAL in voorkomend geval een deel van de verkoopprijs dat overeenkomt met de verkoopprijs van de ontbrekende producten, alsmede de kosten voor reparatie, vervanging en/of herstel van producten die mogelijk zijn beschadigd door andere handelingen dan die welke nodig zijn om de aard, de kenmerken en de goede werking van het product vast te stellen, overeenkomstig de bepalingen van artikel L.221-23 van het Wetboek van Consumentenzaken.

Klantenservice - Klachten - Bemiddeling

Informatie over wettelijke garanties

FPPM INTERNATIONAL is verantwoordelijk voor conformiteitsgebreken en verborgen gebreken van producten, onder de voorwaarden zoals uiteengezet in de artikelen L. 217-3 en volgende van het Franse Wetboek van Consumentenzaken en in de artikelen 1641 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek.

Wat betreft de garantie voor gebreken in de conformiteit van het product met de overeenkomst, zoals gedefinieerd in de artikelen L. 217-3 en volgende van het Franse Wetboek van Consumentenzaken, wordt de Klant geïnformeerd dat:

  • dat hij vanaf de levering van het product 2 (TWEE) jaar de tijd heeft om actie te ondernemen
  • dat hij kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het product, onder voorbehoud van de kostenvoorwaarden zoals bepaald in artikel L. 217-12 van het Franse Wetboek van Consumentenzaken
  • dat hij gedurende 24 (VIERENTWINTIG) maanden na levering van het product niet hoeft aan te tonen dat het product niet conform is

Als de Klant ervoor kiest om de garantie tegen verborgen gebreken van het verkochte product in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek te doen gelden, kan hij bovendien kiezen tussen ontbinding van de verkoop of een korting op de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

Producten die niet conform zijn of een verborgen gebrek vertonen

Om bovenstaande garanties te kunnen doen gelden, moet de Klant een klacht indienen bij FPPM INTERNATIONAL via e-mail, bevestigd per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, op het adres vermeld in het artikel “Contact” van deze algemene voorwaarden, met vermelding van de aard van het gebrek aan conformiteit of het verborgen gebrek van het Product, evenals de referenties van zijn bestelling.

De Klant moet bij zijn klacht een of meer foto's voegen waarop de schade aan de producten of de gebreken ervan te zien zijn. Als de verpakking bij levering beschadigd is, wordt de Klant verzocht FPPM INTERNATIONAL hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen, zodat het bedrijf eventueel verhaal kan halen bij de vervoerder. Na verificatie van de door de Klant verstrekte informatie zal FPPM INTERNATIONAL de ontbrekende producten verzenden en/of de niet-conforme of defecte producten vervangen binnen de termijnen die zijn vermeld in de rubriek “Vertraging bij levering” hierboven. FPPM INTERNATIONAL heeft het recht om de levering van nieuwe vervangende producten afhankelijk te stellen van de voorafgaande terugzending door de Klant van de niet-conforme of defecte producten waarop zijn klacht betrekking heeft. De Klant draagt de kosten van deze terugzending, die door FPPM INTERNATIONAL worden terugbetaald na controle door laatstgenoemde van de bewijsstukken die de Klant ter ondersteuning van zijn verzoek heeft overgelegd. Er worden geen retourzendingen geaccepteerd zonder voorafgaande toestemming, die wordt verleend door de afgifte van een nummer en een retourbon.

Het defecte Product moet in de originele verpakking, compleet (met uitzondering van niet-essentiële verpakkingselementen en/of elementen die moeten worden aangepast om de Klant in staat te stellen de kwaliteiten van het betreffende Product visueel te beoordelen) worden teruggestuurd naar FPPM INTERNATIONAL, waarbij ervoor moet worden gezorgd dat de traceerbaarheid van de genoemde Producten behouden blijft (etikettering en streepjescode van FPPM INTERNATIONAL) en dat het geheel wordt beschermd door een omverpakking waarop het door FPPM INTERNATIONAL meegedeelde retournummer duidelijk vermeld staat. De afgedrukte retourbon moet bij het pakket worden gevoegd.

Na verificatie van de door de Klant in zijn klacht verstrekte informatie zal dan, naar keuze van de Klant, worden overgegaan tot terugbetaling van de prijs van het Product tegen teruggave ervan, tot terugbetaling van een deel van de prijs van het Product, tot reparatie van het Product of tot omruiling ervan.

Indien de Klant geen klacht indient bij FPPM INTERNATIONAL binnen de termijn bepaald in artikel L.217-3 van het Wetboek van Consumentenzaken, worden de geleverde producten geacht in overeenstemming te zijn met de bestelling.

 

Bemiddeling

In geval van een geschil kan de Klant een schriftelijke klacht indienen bij FPPM INTERNATIONAL.

Overeenkomstig de bepalingen van het Wetboek van Consumentenzaken betreffende “de bemiddelingsprocedure bij consumentengeschillen” kan de Klant gratis gebruikmaken van de bemiddelingsdienst die door FPPM INTERNATIONAL wordt aangeboden.

De bemiddelaar, CM2C, kan worden gecontacteerd via:

Elektronisch: cm2c @ cm2c.net
Per post: CM2C - 14 rue Saint Jean - 75017 Parijs.


Overeenkomstig artikel L 612-2 van het Franse wetboek van consumentenrecht kan het geschil door de bemiddelaar worden onderzocht, op voorwaarde dat de klant aantoont dat hij eerst heeft geprobeerd het geschil met FPPM INTERNATIONAL op te lossen.

De termijn waarbinnen de Klant zich tot de bemiddelaar kan wenden, bedraagt twaalf (12) maanden vanaf de datum van de schriftelijke klacht die aan FPPM INTERNATIONAL is gericht.

De Klant kan ook terecht op het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Verantwoordelijkheid

FPPM INTERNATIONAL kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de niet-uitvoering van de online verkoopovereenkomst het gevolg is van overmacht of een fout van de Klant.

Overmacht

In geval van overmacht waardoor FPPM INTERNATIONAL niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, wordt de online verkoopovereenkomst onmiddellijk opgeschort, met ingang van de kennisgeving door FPPM INTERNATIONAL aan de Klant, per e-mail of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, zonder dat dit echter afbreuk doet aan het recht van de Klant om gebruik te maken van het herroepingsrecht zoals bepaald in artikel L. 221-18 van het Wetboek van Consumentenzaken.

FPPM INTERNATIONAL zal de Klant per e-mail of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging op de hoogte brengen van het einde van de gebeurtenis die de uitvoering van de overeenkomst verhindert, en de online verkoopovereenkomst wordt onmiddellijk hervat op de datum van deze kennisgeving.

Intellectueel eigendom

De algemene structuur van de Website, de teksten, de gegevens en de grafische elementen, al dan niet geanimeerd, worden als zodanig beschermd door de wetgeving inzake intellectuele eigendom, in het bijzonder door het auteursrecht, het modelrecht en het merkenrecht, en door internationale verdragen. Het is niemand toegestaan om de algemene structuur van de Website, de software, teksten, gegevens, foto's, video's, grafische of geluidselementen, evenals het merk “PAUL MARIUS” te reproduceren, te exploiteren, opnieuw te verspreiden (inclusief door het aanmaken van hyperlinks) of voor welk doel dan ook te gebruiken, zelfs gedeeltelijk, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van FPPM INTERNATIONAL.

Iedereen die informatie van de Website downloadt of verzamelt, heeft alleen het recht op privégebruik, persoonlijk en niet overdraagbaar. De verzamelde informatie mag slechts één keer op papier of digitaal worden gereproduceerd. Bij elk gebruik van de verzamelde informatie moet de bron worden vermeld.

Voor de beschermde werken die op de Website worden gereproduceerd en die geen eigendom zijn van FPPM INTERNATIONAL, is vooraf uitdrukkelijk toestemming voor reproductie verleend door de rechthebbende.

De hyperlinks naar andere websites worden aangeboden voor het gemak van de internetgebruikers. FPPM INTERNATIONAL heeft geen controle over deze websites en aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor deze websites. De pagina's vallen uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van hun eigenaars.

Persoonsgegevens

De Klant kan het document met onze volledige privacyverklaring raadplegen door hier te klikken. Door akkoord te gaan met deze algemene verkoopvoorwaarden, verklaart de Klant kennis te hebben genomen van onze privacyverklaring en deze zonder voorbehoud en in zijn geheel te aanvaarden.

Veiligheid en vertrouwelijkheid

FPPM INTERNATIONAL heeft veiligheidsmaatregelen getroffen om de persoonsgegevens van de Klant te beschermen tegen ongeoorloofde toegang door derden of misbruik op zijn netwerk en in zijn databases. FPPM INTERNATIONAL garandeert de Klant dat de vertrouwelijkheid van de door hem verstrekte persoonsgegevens wordt gerespecteerd. FPPM INTERNATIONAL heeft de toegang tot deze gegevens beperkt tot alleen die personeelsleden die hiervan op de hoogte moeten zijn voor de goede uitvoering van het contract en die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. FPPM INTERNATIONAL kan echter niet garanderen dat de persoonsgegevens niet worden onderschept tijdens het transport via internet.

Doel van het gebruik van persoonsgegevens

i)                 FPPM INTERNATIONAL verzamelt bij de Klant de informatie en persoonsgegevens (voornaam, achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, bankgegevens, enz.) die nodig zijn om zijn bestelling te verwerken, te verzenden en te factureren. De verplichting om persoonsgegevens te verstrekken is dus een voorwaarde voor het sluiten van de overeenkomst tussen FPPM INTERNATIONAL en de Klant.  Bijgevolg is de Klant verplicht om de bovengenoemde persoonsgegevens te verstrekken om een bestelling op de Website te kunnen plaatsen.

ii)               FPPM INTERNATIONAL kan deze gegevens gebruiken voor interne statistische doeleinden om de kwaliteit van de dienstverlening aan haar Klanten te verbeteren, maar zij zorgt ervoor dat de gegevens alleen worden bewaard zolang dat nodig is voor het opstellen van deze statistieken, in overeenstemming met haar wettelijke verplichtingen.

FPPM INTERNATIONAL kan de Klant ook de FPPM INTERNATIONAL-nieuwsbrief en alle informatie over nieuwe producten die te koop zijn en lopende promoties sturen naar het e-mailadres dat hij heeft opgegeven. Als de klant dergelijke berichten wenst te ontvangen, kan hij dit aangeven door bij zijn bestelling het vakje “Ik ga akkoord met het ontvangen van informatie van FPPM INTERNATIONAL” aan te vinken. Als de klant deze berichten niet meer wenst te ontvangen, kan hij zijn keuze wijzigen door op de link “Klik hier om u uit te schrijven” in de ontvangen nieuwsbrief te klikken.

De toestemming van de Klant vormt de rechtsgrondslag voor de verwerking van deze persoonsgegevens door FPPM INTERNATIONAL. De Klant kan zijn toestemming te allen tijde intrekken zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming die vóór de intrekking ervan is gegeven.

iii)              FPPM INTERNATIONAL geeft de persoonsgegevens van de Klant niet door aan derden voor prospectiedoeleinden.

Recht op toegang, rectificatie, overdraagbaarheid en verwijdering van persoonsgegevens

Overeenkomstig Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (AVG) en wet nr. 78-16 van 6 januari 1978 betreffende informatica, bestanden en vrijheden, heeft de Klant het recht op toegang, rectificatie, wijziging, overdraagbaarheid en verwijdering van zijn persoonsgegevens, dat hij te allen tijde kan uitoefenen door contact op te nemen met FPPM INTERNATIONAL en zijn identiteit te bewijzen, via de volgende contactgegevens:

  • Via internet : contactformulier
  • per post: FPPM INTERNATIONAL, Service client, 91 rue Méridienne, 76100 ROUEN, FRANKRIJK

Recht op beperking en verzet tegen de verwerking van persoonsgegevens

Overeenkomstig de bovengenoemde verordening en wet heeft de klant het recht om de verwerking van zijn persoonsgegevens te beperken, met name wanneer hij de juistheid van de verzamelde gegevens of de rechtmatigheid van de verwerking ervan betwist.

Hij heeft ook de mogelijkheid om, om redenen die verband houden met zijn specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn gegevens. Wat prospectie betreft, kan dit recht worden uitgeoefend zonder dat daarvoor een legitieme reden hoeft te worden aangevoerd.

Recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit

Onverminderd andere administratieve of gerechtelijke rechtsmiddelen heeft de Klant het recht om een klacht in te dienen bij de Franse nationale commissie voor informatica en vrijheden (CNIL), waarvan de contactgegevens te vinden zijn op de website www.cnil.fr .

Anonieme gegevens/cookietechnologie

FPPM INTERNATIONAL kan gebruikmaken van ‘cookies’, kleine computerbestanden die naar de browser worden gestuurd en op de harde schijf van de computer van de gebruiker worden opgeslagen. Cookies kunnen niet worden gebruikt om de identiteit van de gebruiker te achterhalen.

Over het algemeen registreert de cookie anonieme informatie over het surfgedrag van de gebruiker op de website (de bekeken pagina's, de datum en het tijdstip van het bezoek, enz.), die FPPM INTERNATIONAL kan lezen om de inhoud van zijn website te verbeteren en aan te passen aan de verwachtingen van de gebruikers.

In dit geval kan de cookie de informatie bevatten die de klant heeft verstrekt door het invullen van de formulieren die FPPM INTERNATIONAL op zijn website ter beschikking stelt. Zo hoeft de klant bij zijn volgende bezoek het formulier dat FPPM INTERNATIONAL hem heeft voorgelegd niet opnieuw in te vullen.

De gebruiker van de Website kan zich verzetten tegen het opslaan van cookies door zijn browser te configureren en/of door te kiezen uit de verschillende opties die hem worden aangeboden wanneer hij de startpagina van de Website opent.

De Klant kan het document met een uitgebreide beschrijving van ons cookiebeleid raadplegen door hier te klikken. Door deze algemene verkoopvoorwaarden te aanvaarden, verklaart de Klant kennis te hebben genomen van ons cookiebeleid en dit zonder voorbehoud en in zijn geheel te aanvaarden.

Dienst voor verzet tegen telefonische verkoop BLOCTEL

De Klant wordt geïnformeerd over de mogelijkheid om zich gratis in te schrijven op de BLOCTEL-lijst tegen telefonische verkoop (www.bloctel.gouv.fr) om niet langer telefonisch benaderd te worden door een professional waarmee hij geen lopende contractuele relatie heeft, overeenkomstig artikel L.223-2 van het Wetboek van Consumentenzaken. Elke consument heeft de mogelijkheid om zich gratis op deze lijst in te schrijven op de website https://conso.bloctel.fr/index.php/inscription.php.

Contact

Voor vragen of klachten over de producten of zijn bestelling kan de klant contact opnemen met PAUL MARIUS / FPPM via de volgende contactgegevens:

  • Via internet : contactformulier
  • per post: FPPM INTERNATIONAL, Service Client, 91 rue Méridienne, 76100 ROUEN, FRANKRIJK

Wettelijke vermeldingen

Hieronder worden de artikelen L. 217-3 tot L.217-17, L.217-28 en L. 217-30 van het Wetboek van Consumentenzaken, evenals artikel 1641 en de eerste alinea van artikel 1648 van het Burgerlijk Wetboek weergegeven, waarvan de Klant uitdrukkelijk erkent kennis te hebben genomen voorafgaand aan zijn bestelling.

WETBOEK VAN CONSUMENTENRECHT :

Artikel L217-3

De verkoper levert een goed dat in overeenstemming is met de overeenkomst en met de criteria vermeld in artikel L. 217-5.

Hij is aansprakelijk voor gebreken in de conformiteit die bestaan op het moment van levering van het goed in de zin van artikel L. 216-1 en die binnen twee jaar na levering aan het licht komen. (...)

De verkoper is gedurende dezelfde termijn ook aansprakelijk voor gebreken in de conformiteit die het gevolg zijn van de verpakking, de montage-instructies of de installatie, wanneer deze op grond van de overeenkomst voor zijn rekening is gekomen of onder zijn verantwoordelijkheid is uitgevoerd, of wanneer de onjuiste installatie, uitgevoerd door de consument zoals bepaald in de overeenkomst, te wijten is aan tekortkomingen of fouten in de door de verkoper verstrekte installatie-instructies.

Deze garantietermijn is van toepassing onverminderd de artikelen 2224 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. De verjaringstermijn voor de vordering van de consument begint te lopen op de dag waarop deze laatste kennis neemt van het gebrek aan conformiteit.

 

Artikel L217-4

Het goed is conform het contract indien het, in voorkomend geval, aan de volgende criteria voldoet:

1° Het komt overeen met de beschrijving, het type, de hoeveelheid en de kwaliteit, met name wat betreft de functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit of elk ander kenmerk dat in het contract is vastgelegd;

2° Het is geschikt voor elk speciaal gebruik dat de consument beoogt, waarvan de verkoper uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst op de hoogte is gesteld en dat door de verkoper is aanvaard;

3° Het wordt geleverd met alle accessoires en installatie-instructies die overeenkomstig de overeenkomst moeten worden verstrekt;

4° Het is bijgewerkt overeenkomstig de overeenkomst.

 

Artikel L217-5

I.-Naast de criteria voor overeenstemming met de overeenkomst is het goed conform als het aan de volgende criteria voldoet:

1° Het is geschikt voor het gebruik dat gewoonlijk van een goed van hetzelfde type wordt verwacht, rekening houdend, indien van toepassing, met alle bepalingen van het recht van de Europese Unie en het nationale recht, alsmede met alle technische normen of, bij gebrek aan dergelijke technische normen, met de specifieke gedragscodes die op de betrokken sector van toepassing zijn;

2° Het bezit, indien van toepassing, de eigenschappen die de verkoper vóór het sluiten van de overeenkomst aan de consument heeft voorgesteld in de vorm van een monster of model;

3° Indien van toepassing, worden de digitale elementen ervan geleverd in de meest recente versie die beschikbaar is op het moment van het sluiten van de overeenkomst, tenzij de partijen anders overeenkomen;

4° Indien van toepassing, wordt het geleverd met alle accessoires, inclusief de verpakking, en de installatie-instructies die de consument redelijkerwijs mag verwachten;

5° Indien van toepassing, wordt het geleverd met de updates die de consument redelijkerwijs mag verwachten, overeenkomstig de bepalingen van artikel L. 217-19;

6° Het komt overeen met de hoeveelheid, de kwaliteit en de andere kenmerken, met inbegrip van duurzaamheid, functionaliteit, compatibiliteit en veiligheid, die de consument redelijkerwijs mag verwachten voor goederen van hetzelfde type, rekening houdend met de aard van het goed en met de openbare verklaringen van de verkoper, van elke persoon in de transactieketen stroomopwaarts, of van een persoon die namens hen optreedt, met inbegrip van reclame of etikettering.

II.-De verkoper is echter niet gebonden aan alle openbare verklaringen bedoeld in het vorige lid indien hij aantoont:

1° Dat hij deze niet kende en redelijkerwijs niet kon kennen;

2° dat op het moment van het sluiten van de overeenkomst de openbare verklaringen waren gecorrigeerd onder omstandigheden die vergelijkbaar waren met de oorspronkelijke verklaringen; of

3° dat de openbare verklaringen geen invloed konden hebben op de aankoopbeslissing.

III.-De consument kan de conformiteit niet betwisten door zich te beroepen op een gebrek met betrekking tot een of meer specifieke kenmerken van het goed, waarvan hem specifiek is meegedeeld dat zij afwijken van de in dit artikel genoemde conformiteitscriteria, een afwijking waarmee hij bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk en afzonderlijk heeft ingestemd.

 

Artikel L217-6

Wanneer in het kader van de overeenkomst persoonsgegevens worden verwerkt door de beroepsbeoefenaar, wordt een schending door hem van de verplichtingen die op hem rusten krachtens Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 en wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 betreffende informatica, bestanden en vrijheden, wanneer deze schending leidt tot het niet naleven van een of meer van de in deze sectie genoemde conformiteitscriteria, gelijkgesteld met een gebrek aan conformiteit, onverminderd de andere rechtsmiddelen waarin deze teksten voorzien.

Artikel L217-7

Conformiteitsgebreken die zich binnen vierentwintig maanden na levering van het goed voordoen, met inbegrip van goederen met digitale elementen, worden, behoudens tegenbewijs, geacht te bestaan op het moment van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of het aangevoerde gebrek.

Voor tweedehandsgoederen bedraagt deze termijn twaalf maanden.

Wanneer de overeenkomst voor de verkoop van een goed met digitale elementen voorziet in de voortdurende levering van digitale inhoud of een digitale dienst, worden gebreken aan de conformiteit die zich voordoen:

1° Gedurende een termijn van twee jaar vanaf de levering van het goed, wanneer de overeenkomst voorziet in deze levering gedurende een periode van twee jaar of minder, of wanneer de overeenkomst de duur van de levering niet bepaalt;

2° Gedurende de periode waarin de digitale inhoud of digitale dienst wordt geleverd krachtens de overeenkomst, wanneer deze voorziet in deze levering gedurende een periode van meer dan twee jaar.

Artikel L217-8

In geval van een gebrek aan conformiteit heeft de consument recht op het in overeenstemming brengen van het goed door herstel of vervanging of, bij gebreke daarvan, op een prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst, onder de in deze onderafdeling genoemde voorwaarden.

De consument heeft bovendien het recht om de betaling van de gehele of een deel van de prijs of de levering van het in de overeenkomst voorziene voordeel op te schorten totdat de verkoper aan zijn verplichtingen uit hoofde van dit hoofdstuk heeft voldaan, onder de voorwaarden van de artikelen 1219 en 1220 van het Burgerlijk Wetboek.

De bepalingen van dit hoofdstuk doen geen afbreuk aan de toekenning van schadevergoeding.

Artikel L217-9

De consument heeft het recht te eisen dat het goed in overeenstemming wordt gebracht met de criteria vermeld in onderafdeling 1 van deze afdeling.

De consument verzoekt de verkoper het goed in overeenstemming te brengen, waarbij hij kan kiezen tussen herstel of vervanging. Daartoe stelt de consument het goed ter beschikking van de verkoper.

Artikel L217-10

Het in overeenstemming brengen van het goed vindt plaats binnen een redelijke termijn die niet langer mag zijn dan dertig dagen na het verzoek van de consument en zonder grote ongemakken voor hem, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogde gebruik.

De reparatie of vervanging van het niet-conforme goed omvat, indien nodig, het verwijderen en terugnemen van dit goed en de installatie van het gerepareerde goed of het vervangende goed door de verkoper.

Een decreet bepaalt de voorwaarden voor het in overeenstemming brengen van het goed.

Artikel L217-11

Het in overeenstemming brengen van het goed gebeurt zonder kosten voor de consument.

De consument is niet verplicht te betalen voor het normale gebruik dat hij van het vervangen goed heeft gemaakt in de periode voorafgaand aan de vervanging.

 

Artikel L217-12

De verkoper hoeft niet te handelen volgens de keuze van de consument indien het gevraagde in overeenstemming brengen onmogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt, met name gelet op:

1° de waarde die het product zou hebben als er geen sprake was van een gebrek aan conformiteit;

2° de ernst van het gebrek aan conformiteit; en

3° de mogelijkheid om voor de andere keuze te kiezen zonder grote nadelen voor de consument.

De verkoper kan weigeren het product in overeenstemming te brengen met de overeenkomst indien dit onmogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt, met name met betrekking tot 1° en 2°.

Wanneer niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan de consument, na ingebrekestelling, de gedwongen uitvoering in natura van de oorspronkelijk gevraagde oplossing voortzetten, overeenkomstig de artikelen 1221 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

Elke weigering van de verkoper om te handelen volgens de keuze van de consument of om het goed in overeenstemming te brengen, wordt schriftelijk of op een duurzame drager gemotiveerd.

 

Artikel L217-13

Op elk product dat in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie wordt gerepareerd, geldt een verlenging van deze garantie met zes maanden.

Wanneer de consument kiest voor reparatie, maar deze niet door de verkoper wordt uitgevoerd, geldt voor de consument een nieuwe wettelijke conformiteitsgarantie voor het vervangen product. Deze bepaling is van toepassing vanaf de dag waarop het vervangende product aan de consument wordt geleverd.

Artikel L217-14

De consument heeft recht op een prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst in de volgende gevallen:

1° Wanneer de handelaar elke conformiteitsherstel weigert;

2° Wanneer het conformiteitsherstel meer dan dertig dagen na het verzoek van de consument plaatsvindt of wanneer dit voor hem een groot ongemak veroorzaakt;

3° Als de consument definitief de kosten draagt voor het terugnemen of ophalen van het niet-conforme goed, of als hij de kosten draagt voor de installatie van het gerepareerde of vervangende goed of de daarmee verband houdende kosten;

4° Wanneer het goed niet-conform blijft ondanks de vergeefse poging van de verkoper om het in overeenstemming te brengen.

De consument heeft ook recht op een prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst wanneer het gebrek aan conformiteit zo ernstig is dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is. De consument is dan niet verplicht om vooraf om herstel of vervanging van het goed te vragen.

De consument heeft geen recht op ontbinding van de verkoop indien het gebrek aan conformiteit gering is, wat door de verkoper moet worden aangetoond. Dit lid is niet van toepassing op overeenkomsten waarbij de consument geen prijs betaalt.

Artikel L217-15

In de gevallen bedoeld in artikel L. 217-14 stelt de consument de verkoper in kennis van zijn beslissing om een prijsvermindering voor het goed te verkrijgen.

De prijsvermindering is evenredig aan het verschil tussen de waarde van het geleverde goed en de waarde van dat goed zonder het gebrek aan conformiteit.

 

Artikel L217-16

In de gevallen bedoeld in artikel L. 217-14 stelt de consument de verkoper in kennis van zijn beslissing om de overeenkomst te ontbinden. Hij geeft de goederen op kosten van de verkoper aan deze terug. De verkoper betaalt de consument de betaalde prijs terug en geeft alle andere voordelen die hij uit hoofde van de overeenkomst heeft genoten, terug.

Indien het gebrek aan conformiteit slechts betrekking heeft op bepaalde goederen die krachtens de verkoopovereenkomst zijn geleverd, heeft de consument het recht om de overeenkomst voor alle goederen te ontbinden, zelfs voor goederen die niet onder dit hoofdstuk vallen, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden verwacht dat hij alleen de conforme goederen aanvaardt.

Voor de in artikel L. 217-1, lid II, bedoelde overeenkomsten, die voorzien in de verkoop van goederen en, als bijkomende dienst, de levering van diensten die niet onder dit hoofdstuk vallen, heeft de consument het recht om de gehele overeenkomst te ontbinden. Bovendien heeft de consument in het geval van een gebundeld aanbod in de zin van artikel L. 224-42-2 het recht om alle daarmee verband houdende overeenkomsten te ontbinden. (...)

Artikel L217-17

De terugbetaling aan de consument van de door de verkoper verschuldigde bedragen uit hoofde van deze onderafdeling geschiedt na ontvangst van het goed of het bewijs van terugzending door de consument en uiterlijk binnen veertien dagen daarna.

De verkoper betaalt deze bedragen terug met hetzelfde betaalmiddel als datgene dat door de consument bij het sluiten van de overeenkomst is gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd en in ieder geval zonder extra kosten.

Artikel L217-28

Wanneer de consument tijdens de looptijd van de wettelijke garantie of de commerciële garantie die hem bij de aankoop of reparatie van een goed is verleend, de garantverstrekker verzoekt om een herstel dat onder deze garantie valt, wordt de garantie voor de periode dat het goed buiten gebruik is, opgeschort totdat het herstelde goed is geleverd.

Deze periode gaat in op het moment van het verzoek om tussenkomst van de consument of op het moment dat het betrokken goed ter reparatie of vervanging wordt aangeboden, indien dit tijdstip gunstiger is voor de consument.

De garantietermijn wordt eveneens opgeschort wanneer de consument en de garant onderhandelingen aangaan met het oog op een minnelijke schikking.

Artikel L217-30

De bepalingen van dit hoofdstuk doen geen afbreuk aan het recht van de consument om een vordering in te stellen op grond van de garantie voor verborgen gebreken, zoals bepaald in de artikelen 1641 tot en met 1649 van het Burgerlijk Wetboek, of enige andere vordering van contractuele of buitencontractuele aard die hem bij wet is toegekend.

Wanneer een beperking die voortvloeit uit de schending van de rechten van derden, in het bijzonder intellectuele eigendomsrechten, het gebruik van het goed overeenkomstig de bepalingen van de artikelen L. 217-4 en L. 217-5 verhindert of beperkt, kan de nietigheid van de overeenkomst of enige andere contractuele of extracontractuele vordering worden ingesteld op grond van de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

 

BURGERLIJK WETBOEK :

Artikel 1641

De verkoper is gehouden tot garantie voor verborgen gebreken van het verkochte goed die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zodanig beperken dat de koper het niet zou hebben gekocht, of slechts tegen een lagere prijs, indien hij hiervan op de hoogte was geweest.

Artikel 1648

De vordering wegens verborgen gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar na de ontdekking van het gebrek.

Herroepingsformulier

Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen.

Ter attentie van

SAS FPPM INTERNATIONAL

91 rue Méridienne 76100 Rouen, FRANKRIJK

 

Hierbij deel ik u mee dat ik de overeenkomst betreffende de verkoop van onderstaand goed herroep :

Referenties en aanduiding van het/de bestelde product(en)

Besteld op (*)/ontvangen op (*)

Bestelnummer

Naam van de klant

Adres van de klant

Handtekening van de klant (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier)

Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Zoekmachine aangedreven door ElasticSuite